لوله بازکنی سنگر

شرکت لوله بازکنی پاکسو 

شعبه های فعال و شبانه روزی در شهر های

تهرانزنجانمشهدتبریزرشتلاهیجانانزلیخمامسنگر

 

علت گرفتگی لوله

نحوه ی بازکردن لوله های فاضلاب

برای باز کردن  انواع گرفتگی فاضلاب روش های مختلفی بسته به شرایط و نوع گرفتگی وجود دارد مثلا برای گرفتگی لوله آشپزخانه که معمولا با چربی و پسمانده غذا اتفاق می افتد روش متفاوتی نسبت به گرفتگی لوله توالت که بیشتر به دلیل رسوبات و گاهن افتادن اشیاء یا دستمال دچار گرفتگی می شود دارد

ما در این مقاله  به روش های بازکردن گرفتگی لوله های  مختلف پرداخته ایم که میتوانید از آنها برای رفع مشکل سیستم فاضلاب منزل خود استفاده کنید

روش های ساده و خانگی برای رفع گرفتگی فاضلاب:
  • نحوه ی بازکردن گرفتگی فاضلاب با :
  1. استفاده از آب جوش
  2. استفاده از دست
  3. استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه
  4. استفاده از محلول های شیمیایی
  5. استفاده از فشارآب لوله کشی
  6. استفاده از کاستیک یا سود سوزآور یا چنته
  7. بررسی سیفون زیر سینک و تمیز کردن آن
  8. استفاده از فنر دستی
  9. ریختن نوشابه در لوله
  10. استفاده از محلول نمک و سرکه
  11. استفاده از قلاب یا سیخ بلند 
  12. استفاده از تلمبه دستی
  13. استفاده از اسید های رقیق

روش های لوله بازکنی

آشنایی با روش های مختلف لوله بازکنی

روش های مختلف لوله بازکنی: رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشهای مختلفی دارد که هر یک از این روشها مخصوص گرفتگی های خاصی می باشد. یعنی هر گرفتگی روش لوله بازکنی خودش را دارد و برای حل مشکل باید از آن روش خاص استفاده کرد.

علت های گرفتگی لوله و احتیاج به لوله بازکنی چیست؟

گرفتگی لوله های فاضلاب زمانی رخ می دهد که آشغال و اشیاء اضافی داخل لوله فاضلاب گیر کنند و در سیفون یا خمیدگی های لوله به دام بیافتند و کم کم آن قسمت از لوله محل تجمع مواد زائد شود؛ همین امر باعث می شود حجم زباله های داخل لوله زیاد تر شود و در نهایت رسوبی از آشغال ها در لوله باقی بماند و باعث گرفتگی لوله فاضلاب شود.

در این زمان است که فرد تازه متوجه مشکل می شود و می فهمد که لوله فاضلاب گرفته است بنابراین احتیاج به یک تیم متخصص لوله بازکنی می شود تا مشکل گرفتگی لوله را حل کند.

برخی علت های رایج گرفتگی لوله فاضلاب:

علت گرفتگی توالت ایرانی :

چاه توالت معمولات به دلیل رسوبات زیاد  مسدود میشود

اما نباید از انداختن دستمال در داخل فاضلاب توالت غافل بود اکثر افراد با تصور اینکه لوله ی فاضلاب توالت ایرانی سایز بزگی دارد وبا یک دستمال کاغذی نمیگیرد اقدام به انداختن دستمال در لوله میکنند که کار اشتباهی است وباعث گرفتگی لوله میشود

افتادن اشیا مثل سرشیر آب , دمپایی , مسواک , شیشه اتکلن و… نیز از عمده دلایل گرفتگی لوله توالت میتواند باشد

مصالح ساختمانی یکی از دلایل مشترک گرفتگی لوله های فاضلاب است

دليل گرفتگی لوله آشپزخانه چیست؟

چیزی که اینجا مشخصه ورود مقدار زیاد چربی و مواد غذایی به مجرای فاضلاب آشپزخانه است که بیشترین دلیل گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه است

علت اصلی در گرفتگی فاضلاب آشپزخانه یا سینک ظرفشویی عبارتند از: چربی، رسوبات، باقی مانده غذای ظروف، تفاله چایی، تیکه های اسکاج و نخ لباس در رفته از ماشین لباسشویی کلا بهترین روش برای باز کردن لوله‌ های فاضلاب استفاده از دستگاه‌های فنرزنی است.

(( ما در ادامه راه کار هایی را برای رفع این مشکلات  مطرح خواهیم کرد ))

قیر     بله قیر ترسناک ترین علت گرفتگی فاضلاب از نظر شما شاید باشه  ولی نگران نباشد که شرکت لوله بازکنی پاکسو متخصص باز کردن چنین گرفتگی هایی است

زمان کف سازی آشپزخانه و حمام و سرویس باید توجه داشت که قیر وارد مجاری فاضلاب نشود

علت گرفتگی در فاضلاب پارکینگ و بالکن ویا پشتبام معمولا ورود ماسه خاک وسنگ است

ولی گاهن به دلیل مشترک بودن سیستم فاضلاب  همه ی دلایل گفته شده میتواند در همدیگر صدق کند

چرا باید دلیل گرفتکی های فاضلاب را بدانیم ؟

چون که زیرا برای اینکه : روش بازکردن هر نوع گرفتگی باهم متفاوت خواهد بود وطبیعتن علت گرفتگی فاضلاب رابطه مستقیم با هزینه بازکردن لوله  خواهد داشت

نیاز به رسوب تراشیعلت گرفتگی لوله

نیاز یا عدم نیاز به رسوب تراشی هم در نرخ اتحادیه لوله بازکنی پیش‌بینی شده است. گاهی اوقات کل سطح مقطع لوله مدنظر رسوب دارد و باید تراشیده شود تا نتیجه مناسب را از این سرویس بگیرید.   محل گرفتگی و شرایط آن اینکه لوله‌کشی کجای خانه دچار گرفتگی شده است هم می‌تواند روی قیمت لوله بازکنی موثر باشد. شما در چه محلی به این خدمات احتیاج دارید؟ توالت، حمام، پارکینگ یا …؟

هرکدام از این بخش‌ها شرایط خاصی را به کار تحمیل می‌کنند و هزینه آن را تغییر می‌دهند. مثلا در گرفتگی‌های مربوط به توالت فرنگی، متخصص باید آن را جدا و دوباره نصب کند، موضوعی که به نوبه خود مبلغی را به فاکتور اضافه می‌کند. برای چاه بازکنی چندان لازم نیست نگران این مسئله باشید. نوع روش لوله بازکنی بسته به نوع شرایط، از روش‌های مختلفی برای رفع گرفتگی و چاه بازکنی استفاده می‌شود؛

هر دستگاه لوله باز کنی هم، کم و بیش نرخ خاصی دارد. مثلا هزینه این خدمات با فنر معمولا متفاوت با سایر روش‌هاست و اگر از فنر استفاده شود، تعداد موارد فنر زنی و یا تعدادِ گرفتگی لوله فاضلاب در ساختمان هم تاثیر خود را بر مبلغ نهایی خدمات لوله بازکنی نشان خواهند داد.

با شرکت های معتبر لوله بازکنی تماس بگیرید !

در هنگام گرفتگی لوله افراد روشهای مختلفی را امتحان می کنند تا بتوانند آن را باز کنند اما در بسیاری از موارد موفق نمی شوند و بدون حل مشکل دست از کار می کشند. با ناراحتی و نگرانی شماره شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه را که قیمت ارزان تری دارد پیدا می کنند و با آنها تماس می گیرند. 

اگر شرکت لوله بازکنی که با آن تماس گرفته اید غیر مجاز باشد مشکل شما را دو برابر می کند. این لوله بازکن ها با دریافت هزینه مشکل شما را بصورت موقت حل می کنند و پس از چند روز مجددا لوله فاضلاب خواهد گرفت.  در صورت رفع گرفتگی لوله به صورت تخصصی میتوانید با شرکت های مجاز لوله بازکنی که با اعتبار هستند تماس بگیرید تا مشکل شما را از پایه حل کنند.

چگونگی تشخیص شرکت مجاز لوله بازکنی

شرکت های لوله بازکنی که تحت نظر اتحادیه باشند و مشکل گرفتگی لوله ی شما را در زمان کوتاه با روش های حرفه ای و استاندارد ، دستمزد ارزان طبق تعرفه لوله بازکنی انجام دهند شرکت های مجاز لوله بازکنی گفته می شود. برای لوله بازکنی فقط با این شرکتها تماس بگیرید تا مشکلتان حل شود.

استفاده از دست برای باز کردن لوله

از میان روشهای مختلف رفع گرفتگی لوله ها روش اول استفاده از دست است! بله دست می تواند یک لوله بازکن باشد. خودتان را دست کم نگیرید زیرا شما می توانید با دست خود گرفتگی لوله ها را باز کنید. به این صورت که دست را روی ورودی سینک ظرفشویی قرار دهید و به آن فشار وارد کنید. به طور مداول دست خود را بردارید و دوباره فشار دهید بطوری که فشار هوا و آب به داخل لوله وارد آید. این کار تاثیر فوق العاده ای در رفع گرفتگی لوله ها دارد و گرفتگی های ساده در درون سینک ظرفشویی را باز می کند.

لوله بازکنی با آب جوش

آب جوش یکی از روش های مختلف لوله بازکنی است که کاربردهای فراوانی دارد که در این مورد نیز می توان از آن برای لوله بازکنی استفاده کرد. زیرا آب جوش خاصیت باز کنندگی لوله دارد و می تواند مشکل شما را حل کند. برای این کار کافیست یک پارچ آب جوش را داخل لوله فاضلاب بریزید تا موثر واقع شود و گرفتگی لوله را رفع نماید. این روش برای رفع گرفتگی های ساده ناشی از روغن، چربی، مو، صابون و … مفید است. 

از این روش می توانید برای رفع گرفتگی ظرفشویی و کفشوی حمام استفاده نمایید. همچنین گرفتگی های ایجاد شده در سیفون توالت که ناشی از باقی ماندن فضولات در داخل آن است را نیز می توان با آب جوش رفع کرد. زیرا آب جوش باعث نرم شدن فضولات شده و آنها را به داخل چاه هدایت می کند.

در این روش یک مشکلی وجود دارد که اگر جنس لوله های شما از پلاستیک باشد در برابر آب جوش مقاومتی نشان نمی دهد و ممکن است سوراخ شود ، مشکل شما دو برابر خواهد شد بنابراین برای راحتی کار خودتان میتوانید با شرکت های لوله بازکنی مجاز تماس بگیرید تا بدون دردسر مشکل گرفتگی لوله ی شما را حل کنند.

استفاده از تلمبه دستی برای لوله بازکنی

اگر آب جوش برای شما کارساز نبود می توانید از چاه بازکن استفاده کنید. چاه بازکن یا تلمبه دستی که برخی آن را لوله بازکن دستی نیز می گویند وسیله ای ساده و در عین حال مفید است که بسیاری از گرفتگی های ساده و روزمره را رفع می کند. چاه بازکن برای رفع گرفتگی های توالت و کفشوی ها مفید است. همچنین از آن می توان جهت بازکردن گرفتگی ظرفشویی نیز استفاده کرد.

روش کار به این صورت است که دهانه تلمبه دستی را روی کفشوی یا ورودی لوله فاضلاب قرار دهید طوری که هوا از زیر آن خارج نشود. سپس آن را به سمت داخل فشار دهید تا فشار هوای داخل تلمبه به گرفتگی لوله ها فشار وارد کند و آنها را باز نماید. به همین سادگی می توان بسیاری از گرفتگی ها را رفع نمود. خوب است یکی از این چاه بازکن ها داشته باشید تا در مواقع لزوم از آنها جهت رفع گرفتگی لوله استفاده کنید زیرا لوله بازکنی فوری با این تلمبه ها قابل انجام است.

البته لازم به ذکر است که اگر گرفتگی داخل کفشوی از جنس سخت نظیر سنگ و خاک باشد با تلمبه دستی نمی توان آن را باز کرد و نیاز به لوله بازکنی قوی تر و دستگاه های لوله بازکنی دارید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

استفاده از محلول شیمیایی لوله بازکنی

استفاده از محلول شیمیایی لوله بازکنی یکی از روش های مختلف لوله بازکنی است که خاصیت خورندگی و اسیدی آن باعث رفع گرفتگی لوله می شود. استفاده از این محلول برای رفع گرفتگی های سینک ظرفشویی مفید است. همچنین استفاده از آن جهت بازکردن گرفتگی کفشوی حمام که در اثر ورود مو و .. ایجاد شده باشد نیز مفید است. 

اما رفع گرفتگی چاه توالت و گرفتگی هایی از جنس سنگ، خاک، آهن، تیغ، شیشه و … در توان این لوله بازکن نیست. روش کار به این صورت است که مقداری از این محلول شیمیایی را داخل لوله فاضلاب می ریزید و نیم ساعت منتظر می مانید تا خوب اثر کند. سپس آب را باز می کنید تا گرفتگی ها را شسته و با خود ببرد. 

لازم به ذکر است که استفاده از این محلول ها در صورتی مفید است که محلول ریخته شده به داخل لوله و محل گرفتگی برسد و در سینک ظرفشویی باقی نماند. اگر سینک پر از آب است ابتدا سعی کنید آب داخل آنها خارج کنید و سپس از محلول کمک بگیرید. 

همچنین هنگام استفاده از محلول اسیدی نکات ایمنی لوله بازکنی را رعایت کنید زیرا خاصیت اسیدی این محلول ها برای سلامت انسان مضر است اگر سلامتیتان برایتان اهمیت دارد بهتر است با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرید تا مشکل شما را بدون مشکلی حل کنید.

استفاده از فنر دستی لوله بازکنی

روش دیگر که البته موثر تر از دیگر روشها است استفاده از فنر دستی لوله بازکنی است. فنر لوله بازکنی فنری طولانی است که برای رفع گرفتگی لوله ها ساخته شده و با فروکردن آن داخل لوله و تکان دادن آن سعی می شود گرفتگی لوله را رفع نماید. برای رفع گرفتگی با فنر دستی لازم است یکی از آن را داشته باشید.

اگر یکی از این نوع فنرها را دارید تنها کافیست آن را به داخل لوله فرو کنید و فشار دهید تا به محل گرفتگی برسد. سپس با تکان دادن آن و بیرون کشیدن و فروکردن آن به لوله تلاش کنید گرفتگی را باز نمایید. فنر دستی برای رفع گرفتگی های کفشوی ها مناسب است.

مثال گرفتگی کفشوی حمام به خاطر ورود صابون یا مو که به راحتی با این فنرها باز می شود. همچنین رفع گرفتگی های ناشی از خاک و سنگهای ریز نیز با این فنرها باز می شود.

 
 

تماس با شرکت لوله بازکنی

با روش های مختلف لوله بازکنی آشنا شدید ،  اگر این روش های لوله بازکنی برای شما مفید واقع نشد با شرکت لوله بازکنی “پاکسو که به عنوان یک شرکت مجاز و معتبر شناخته شده است تماس بگیرید تا بتوانید رفع گرفتگی لوله را در کمترین زمان با کمترین هزینه انجام دهید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!